مادر


یاس کبود علی

فقط برای همدردی با پسری که با مادر تو کوچه بود

چشم گریان حسن شد به مغیره نگران
مـادرم را نـزنید ای ز خــدا بی‌خبران
آه خون شد جگرم           مادرم وای مادرم
********
کافران شعله به بیت‌الله اکبر نزنید
تازیانـه بـه تـن دخت پیمبر نزنید
آه خون شد جگرم           مادرم وای مادرم
********
خانـه وحـی کجـا و شـرر نار کجا
سینۀ حور کجا صدمۀ مسمار کجا
آه خون شد جگرم           مادرم وای مادرم
********
بانـوی وحـی خدای ازلی را کشتند
روح پیغمبر و ناموس علی را کشتند
آه خون شد جگرم           مادرم وای مادرم
 ********
از کبـودی رخ مادر من معلوم است
که در شهر مدینه پدرم مظلوم است
آه خون شد جگرم           مادرم وای مادرم
********
دست از کینه و بیداد و ستم بردارید
داغ محسن بـه دل مادر من مگذارید
آه خون شد جگرم           مادرم وای مادرم
********
بارهـا دختـر پیغمبر ما را کشتند
به خدا چند نفر مادر ما را کشتند
آه خون شد جگرم           مادرم وای مادرم



نظرات شما عزیزان:

کانون فرهنگی هنری شهید مطهری
ساعت11:09---3 ارديبهشت 1392
ناله های ام البنین
دوبـاره بـوی بقیــــع و مـدینــه می آيــــد دوباره زمزمه غم ز ســــــــینه می آیـد
دوبـاره مـرغ دلـم ســــــر به زیـر پر بـرده که سوز ناله به سودای چشم تر برده
نشـسته گوشــه اندوه و ناله ســـر داده ز ســـــــوز ناله ام البنین خبـــــر داده:
« منـم که سـایه نشین و جـود مـولایم کنیز خانه غم ، خـــــــاک پای زهرایم
منم که خانه به دوش غم علی هستم منم که همقدم محنت ولی هســتم
منم که شـاهد زخـم شکسـته ابـرویـم انیس گریه به یاس شکستـه پهلویم
منم که در همه جا در تب حسـن بودم منم که شاهد خون لب حسـن بودم
منم که جلوه حق را به عین می دیدم خـدای را به جمال حسیـن می دیدم
منم که بوده دلم صبـح و شـام با زینب منم میان همـه ، هم کـلام بـا زینـب
منم که سوگ گلستـان و باغبـان دارم به سینـه زخــم غــم کربلائیـان دارم
منم که ظـهر عطـش را نمی برم از یـاد چهار لاله بی سر ز من به خاک افتاد
«منم که مادر عشق و امید و احساسم
فــدای یک سـر موی حســین عباسـم»


کانون فرهنگی هنری شهید مطهری
ساعت11:09---3 ارديبهشت 1392
خزان غم به باغ یاس آمد وفـات مـادر عبـاس آمد
نفس‌هـا آه آتشبـار گشته که داغ فاطمه تکرار گشته
ز گلزار جنان یا ایهاالناس به استقبال مادر آید عبّاس
بنی هاشم به نوحه دم بگیرید بـرای فاطمـه مـاتم بـگیرید
13 جمادی الثانی، وفات حضرت ام البنین (سلام الله علیها ) مادر گرامی حضرت ابوالفضل العباس (عليه السلام)، همسرحضرت علی (عليه السلام)، بر تمامي محبين اهل بيت(علیه السلام ) تسليت باد.


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نوشته شده در یک شنبه 11 فروردين 1392برچسب:,ساعت 19:47 توسط ذاکر اهل البیت(ع) امین نعمتی| |


Power By: LoxBlog.Com